Baik belum tentu baik dan buruk belum tentu buruk

Artikal 398 - Terdapat banyak video  di YouTube yang berkisar tentang pelbagai perkara. Video di YouTube boleh menjerumuskan diri kita ke arah pembaziran masa kalau tidak kena caranya. Oleh sebab itu AZA ingin kongsikan video yang AZA temui di YouTube agar terus sahaja membawa anda kepada video yang bermanfaat.

Terdapat dua video yang berkaitan yang ingin AZA perkenalkan kepada anda. Ianya jelas memberi maksud apa yang dikatakan baik belum tentu baik untuk kita, manakala apa yang buruk kita terima belum tentu ianya buruk untuk kita.

Video pertama


Video ke-dua


AZA sejak dari dahulu telah AZA kumpulkan video yang bermanfaat yang AZA jumpa untuk tontonan bersama di AZA's YouTube Playlist. Anda boleh lihat video-video tersebut dan berkongsi mengenainya dengan individu lain. Sebenarnya video yang ada di playlist tersebut semakin berkurang kerana ada yang telah deleted. Alhamdulillah jika anda berkesempatan menontonnya.

Beginilah cara AZA memanfaatkan penggunaan internet. AZA kongsikan kepada anda apa yang AZA temui dan ketahui. Hari berganti hari. Ternyata kewujudan Blog AZA semakin bertambah artikal dan artikal-artikal di Blog AZA semuanya dapat dilihat sepenuhnya oleh siapa sahaja dan pada bila-bila masa. Sejak dari artikal yang pertama hinggalah yang terkini. InsyaAllah untuk artikal yang akan datang juga. Aamiin.

Manfaatkan teknologi yang kita ada. Berkongsi info dan luaskan ukhuwah. Maksimakan manfaat teknologi yang kita ada. Membazir punyai teknologi canggih tapi dimanfaatkan pada kadar minima sahaja.

Bantu AZA untuk kita sama-sama memaksimakan manfaat penggunaan internet. WhatsApp AZA untuk kita sama-sama merealisasikannya. Kita perlu bekerjasama. Mari kita publish pelbagai artikal bermanfaat di blog ini secara percuma untuk manfaat siapa juga yang membacanya.

Setiap dari kita pasti boleh menyumbang apa-apa artikal. Lagi ramai yang menyertai lagi kepelbagai artikal yang kita ada. AZA tak sabar meihat ianya jadi kenyataan. Bantulah AZA.

QURAN 3:112

"They have been put under humiliation [by Allah ] wherever they are overtaken, except for a covenant from Allah and a rope from the Muslims. And they have drawn upon themselves anger from Allah and have been put under destitution. That is because they disbelieved in the verses of Allah and killed the prophets without right. That is because they disobeyed and [habitually] transgressed."

"Mereka ditimpakan kehinaan (dari segala jurusan) di mana sahaja mereka berada, kecuali dengan adanya sebab dari Allah dan adanya sebab dari manusia. Dan sudah sepatutnya mereka beroleh kemurkaan dari Allah, dan mereka ditimpakan kemiskinan (dari segala jurusan). Yang demikian itu, disebabkan mereka sentiasa kufur ingkar akan ayat-ayat Allah (perintah-perintahNya), dan mereka membunuh Nabi-nabi dengan tiada alasan yang benar. Semuanya itu disebabkan mereka derhaka dan mereka sentiasa mencerobohi (hukum-hukum Allah)."

Comments

Popular posts from this blog

Tawaran upgrade Unifi speed

Bagaimana untuk reset password maybank2u anda?

Cara guna Maybank E-Wallet (MAE)

Bangsa lebih penting - Artikal 1

Penipu!

SELAMAT DATANG KE BLOG AZA

Google Blog AZA dengan taip "blog aza"

TELEGRAM MESSENGER

Kalau korang dapat apa-apa yang menarik di group korang, sila share ke telegram berikut.

Untuk apa-apa info umum di info umum

Untuk berkaitan Islam di share islam

Untuk berkaitan covid-19 di covid-19

Untuk berkaitan Blog AZA di Komuniti Blog AZA

CONTACT

Yang nak contact saya kat sini. Yang nak isi borang kat sini.


CARI ARTIKAL DI BLOG AZA

Taipkan apa-apa carian artikal berkaitan yang anda mahukan di Blog AZA yang terletak di penjuru atas sebelah kanan skrin yang berbentuk simbol kanta pembesar

SHARE

Cara untuk share mana-mana artikal dari Blog AZA, tap pada ikon share yang terletak pada sebelah kanan tajuk artikal ATAU pada sebelah kiri label di akhir setiap artikal

COVID-19

Korang boleh baca fakta sebenar mengenai covid-19 di GLOBAL REPORT 2019-nCOV novel coronavirus kerana tak boleh percaya jika sekadar teori / pendapat / asumsi / imaginasi.

APA MAKSUD FAKTA?

Fakta adalah korang tahu sesuatu terbukti benar makanya itu fakta korang. Korang ada fakta seperti gambar/video dan sebagainya. Jika fakta itu bukan milik korang ianya masih belum fakta, belum tentu kebenarannya kerana mungkin sahaja ianya tidak benar kerana pelbagai sebab seperti gambar/video di edit, data yang dimanipulasi seperti data di edit, data tidak real time makanya real time saat itu sebenarnya beda kerana data yang diberikan tidak tepat seperti jauh lebih lambat/cepat dan sebagainya. Ada fakta yang mempunyai expired date seperti hanya betul ketika tarikh itu sahaja. Contoh ada kajian selepas itu membuktikan ianya salah. Ada fakta yang sampai bila-bila betul. Contoh anda dilahirkan pada tarikh bla bla. Sampai bila-bila pun betul. Gitu.

Subscribe Blog AZA by enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Senarai Penuh Label di Blog AZA

Show more