Lynas - Artikal 1

Artikal 341 - Kalau kita kumpul duit sedikit demi sedikit, lambat laun jadi banyaklah duit kita. Kalau kita biar Lynas kumpul bahan kimia merbahaya sedikit demi sedikit, lambat laun padahnya pasti akan diterima oleh generasi akan datang. Kenapa Australia yang dah memang terbesar di dunia pengumpul sisa bahan kimia merbahaya nak buka cawangan beroperasi di Malaysia? Banyak lagi bisness yang boleh dijalankan di Malaysia yang tidak memperjudikan nasib generasi akan datang. PH kena sedar, rakyat Malaysia sokong PH pada PRU 14 kerana nak selamatkan Malaysia dari kleptokrasi. Itu sahaja. Tak boleh bagi ruang risiko. Sediakan tempat selamat atau bawa pulang sisa ke Australia juga tidak boleh diterima sama sekali. Lynas mesti ditutup.

Jangan akan datang kata, "tak jangka jadi begitu lah, kesilapan teknikal lah, benca alam lah, kurang pengetahuan lah, terlepas pandang lah, macam-macam alasan keluar. Pada hal, kalau Lynas tak ada kat Malaysia ni, 100% segala alasan tu tak perlu!"

Sebaliknya kerajaan kena pastikan bagaimana nak hapuskan denggi, pastikan rakyat dapat beli rumah yang melampau mahal sekarang ni, masuk U free, tol free, sara hidup rendah, pencemaran sungai, bagaimana nak pastikan bekalan air dan elektrik sentiasa mencukupi dengan pertambahan penduduk, tenaga kerja dari negara luar, kelapa sawit, seludup senjata api, kos sara hidup, banjir, banyak kementerian untuk jalankan peranan masing-masing.

Sampai bila nak terus gaji sejam pasang 3 biji screw di Australia pada tahun 2013 adalah USD16.88 manakala gaji sejam dibayar pasang 3 biji screw di Malaysia pada tahun yang sama adalah USD 1.24. Walaupun jumlah yang begitu ketara bak langit dan bumi hingga terpaksa membayar lebih sebanyak USD 15.64 kepada pekerja mereka di Australia berbanding pekerja mereka di Malaysia bagi memasang screw pada kereta yang sama, dalam jangka waktu bekerja yang sama. Berapa pula dibayar untuk kerja yang sama, dalam jangka waktu bekerja yang sama, di negara lain? Dah berapa lama kita gunakan currency system? Dah berapa ramai cerdik pandai dari pelbagai universiti seluruh dunia?

Ini bermakna, selagi currency system tidak diperbetulkan, individu di Malaysia sentiasa ketinggalan 13 kali ganda di belakang Australia walau sekuat manapun usaha, kepandaian dan kekuatan. Doktor di Malaysia sentiasa ketinggalan 13 kali ganda di belakang doktor Australia. Apa juga kerjaya di Malaysia sentiasa ketinggalan 13 kali ganda di belakang Australia kerana gaji minima antara dua negara ini berbeza, nilai mata wang antara dua negara ini berbeza. Siapa yang bezakannya? Currency system!

Ironinya nak naikkan gaji minima di Malaysia RM1500 pun kata tinggi sangat! RM1100 sekarang ni pun dah di tahap over paid katanya? Kerja dah sepuluh tahun pun nak beli rumah loan tak lepas? Lepas grad masuk kerja tak lama kena istihar muflis sebab PTPTN?

Bodoh sangat ke kita ni?

QURAN 3:55

"[Mention] when Allah said, "O Jesus, indeed I will take you and raise you to Myself and purify you from those who disbelieve and make those who follow you [in submission to Allah alone] superior to those who disbelieve until the Day of Resurrection. Then to Me is your return, and I will judge between you concerning that in which you used to differ."

"(Ingatlah) ketika Allah berfirman: "Wahai Isa! Sesungguhnya Aku akan mengambilmu dengan sempurna, dan akan mengangkatmu ke sisiKu, dan akan membersihkanmu dari orang-orang kafir, dan juga akan menjadikan orang-orang yang mengikutmu mengatasi orang-orang kafir (yang tidak beriman kepadamu), hingga ke hari kiamat. Kemudian kepada Akulah tempat kembalinya kamu, lalu Aku menghukum (memberi keputusan) tentang apa yang kamu perselisihkan"

Popular posts from this blog

Tawaran upgrade Unifi speed

Bagaimana untuk reset password maybank2u anda?

Cara guna Maybank E-Wallet (MAE)

Bangsa lebih penting - Artikal 1

Penipu!

SELAMAT DATANG KE BLOG AZA

Google Blog AZA dengan taip "blog aza"

TELEGRAM MESSENGER

Kalau korang dapat apa-apa yang menarik di group korang, sila share ke telegram berikut.

Untuk apa-apa info umum di info umum

Untuk berkaitan Islam di share islam

Untuk berkaitan covid-19 di covid-19

Untuk berkaitan Blog AZA di Komuniti Blog AZA

CONTACT

Yang nak contact saya kat sini. Yang nak isi borang kat sini.


CARI ARTIKAL DI BLOG AZA

Taipkan apa-apa carian artikal berkaitan yang anda mahukan di Blog AZA yang terletak di penjuru atas sebelah kanan skrin yang berbentuk simbol kanta pembesar

SHARE

Cara untuk share mana-mana artikal dari Blog AZA, tap pada ikon share yang terletak pada sebelah kanan tajuk artikal ATAU pada sebelah kiri label di akhir setiap artikal

COVID-19

Korang boleh baca fakta sebenar mengenai covid-19 di GLOBAL REPORT 2019-nCOV novel coronavirus kerana tak boleh percaya jika sekadar teori / pendapat / asumsi / imaginasi.

APA MAKSUD FAKTA?

Fakta adalah korang tahu sesuatu terbukti benar makanya itu fakta korang. Korang ada fakta seperti gambar/video dan sebagainya. Jika fakta itu bukan milik korang ianya masih belum fakta, belum tentu kebenarannya kerana mungkin sahaja ianya tidak benar kerana pelbagai sebab seperti gambar/video di edit, data yang dimanipulasi seperti data di edit, data tidak real time makanya real time saat itu sebenarnya beda kerana data yang diberikan tidak tepat seperti jauh lebih lambat/cepat dan sebagainya. Ada fakta yang mempunyai expired date seperti hanya betul ketika tarikh itu sahaja. Contoh ada kajian selepas itu membuktikan ianya salah. Ada fakta yang sampai bila-bila betul. Contoh anda dilahirkan pada tarikh bla bla. Sampai bila-bila pun betul. Gitu.

Subscribe Blog AZA by enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Senarai Penuh Label di Blog AZA

Show more

Senarai Penuh Artikal di Blog AZA

Show more