Berbaloi ke guna prepaid

AZRIZAINALABIDIN
Artikal 180 - Panjang 2657
Realitinya AZA memang sangat-sangat sedikit gunakan mobile data setiap bulan.

Tak sampai 5 MB setiap bulan dari kuota 2 GB. Consistent MYR 30 maximum every month.

1 MB = 1,000 KB
1 GB = 125,000 KB = 125 MB

Promosi semasa dari pelbagai network provider yang syarat-syaratnya bercanggah dengan kemahuan AZA juga membuatkan AZA masih kekal menggunakan hotlink. Antara sebabnya seperti berikut.

1. AZA menggunakan iphone 4. Ini bermakna version mobile phone AZA adalah terhad berbanding sogokkan promosi semasa seperti 4G network sedangkan phone AZA hanya boleh support 3G network. Itu belum lagi isu apps version.

2. MYR 30 pun realitinya AZA tak gunakan sepenuhnya, "burnt" setiap akhir bulan begitu sahaja, tiada fungsi baki dibawa kehadapan, mengapa AZA nak tambah komitment bulanan lebih dari MYR 30?

Bila dah terbukti realiti penggunaan data bulanan AZA macam tu, perlukah AZA nak control penggunaan data bulananan AZA? Tak perlu kan. Sentiasa "on" pun tidak mengapa.

DEACTIVATE VOICE MAIL

Call 123 untuk minta deactivate Voicemail anda untuk elakkan mereka yang call anda kena charge bila anda tak jawab tapi mesin simpanan voicemail yang jawab. Nowadays dah banyak cara nak contact kan? Percuma lagi. Call ke 123 tu pun free. Untuk line selain hotlink, sila hubungi network provider anda.

SEND TALK TIME TO SOMEONE

STEP 1.

Key in SHARE. Enter the recipient's number and the amount you wish to share. Then send your message to 22121.

SHARE <space> <10-digit prepaid number> <space> <amount>

eg. SHARE 01112896660 10

STEP 2.

Please ensure that you are transferring the correct amount to the correct party. Then reply YES.

STEP 3.

Upon successful transfer, you will receive an SMS notification from Hotlink.

STEP 4.

Upon successful transfer, your friend will also receive an SMS notification from Hotlink.

QURAN 2:180

"Kamu diwajibkan, apabila seseorang dari kamu hampir mati, jika ia ada meninggalkan harta, (hendaklah ia) membuat wasiat untuk ibu bapa dan kaum kerabat dengan cara yang baik (menurut peraturan ugama), sebagai suatu kewajipan atas orang-orang yang bertaqwa."

"Prescribed for you when death approaches [any] one of you if he leaves wealth [is that he should make] a bequest for the parents and near relatives according to what is acceptable - a duty upon the righteous."

KEFAHAMAN AZA

"Wajib untuk kita buat wasiat ketika kita masih hidup"

LABEL


SETERUSNYA

Kesan tompokan putih (White Patches) pada dinding yang baru di cat

SEBELUMNYA

Popular posts from this blog

Tawaran upgrade Unifi speed

Bagaimana untuk reset password maybank2u anda?

Cara guna Maybank E-Wallet (MAE)

Bangsa lebih penting - Artikal 1

Penipu!

SELAMAT DATANG KE BLOG AZA

Google Blog AZA dengan taip "blog aza"

TELEGRAM MESSENGER

Kalau korang dapat apa-apa yang menarik di group korang, sila share ke telegram berikut.

Untuk apa-apa info umum di info umum

Untuk berkaitan Islam di share islam

Untuk berkaitan covid-19 di covid-19

Untuk berkaitan Blog AZA di Komuniti Blog AZA

CONTACT

Yang nak contact saya kat sini. Yang nak isi borang kat sini.


CARI ARTIKAL DI BLOG AZA

Taipkan apa-apa carian artikal berkaitan yang anda mahukan di Blog AZA yang terletak di penjuru atas sebelah kanan skrin yang berbentuk simbol kanta pembesar

SHARE

Cara untuk share mana-mana artikal dari Blog AZA, tap pada ikon share yang terletak pada sebelah kanan tajuk artikal ATAU pada sebelah kiri label di akhir setiap artikal

COVID-19

Korang boleh baca fakta sebenar mengenai covid-19 di GLOBAL REPORT 2019-nCOV novel coronavirus kerana tak boleh percaya jika sekadar teori / pendapat / asumsi / imaginasi.

APA MAKSUD FAKTA?

Fakta adalah korang tahu sesuatu terbukti benar makanya itu fakta korang. Korang ada fakta seperti gambar/video dan sebagainya. Jika fakta itu bukan milik korang ianya masih belum fakta, belum tentu kebenarannya kerana mungkin sahaja ianya tidak benar kerana pelbagai sebab seperti gambar/video di edit, data yang dimanipulasi seperti data di edit, data tidak real time makanya real time saat itu sebenarnya beda kerana data yang diberikan tidak tepat seperti jauh lebih lambat/cepat dan sebagainya. Ada fakta yang mempunyai expired date seperti hanya betul ketika tarikh itu sahaja. Contoh ada kajian selepas itu membuktikan ianya salah. Ada fakta yang sampai bila-bila betul. Contoh anda dilahirkan pada tarikh bla bla. Sampai bila-bila pun betul. Gitu.

Subscribe Blog AZA by enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Senarai Penuh Label di Blog AZA

Show more

Senarai Penuh Artikal di Blog AZA

Show more