Kenalan

AZA - Artikal 142

Tak sukar nak mendapat kenalan baru di zaman IT sekarang ni. Ironinya masih ada juga insan yang merasakan sukar mendapatkan kenalan.

PRESENCE

Mungkin sebenarnya apa yang dicari atau di inginkan sebenarnya kenalan yang dapat dijumpa, yang boleh dijadikan teman untuk sama pergi minum-minum dan sebagainya bukan sekadar di internet sahaja. Namun jika itu yang di inginkan, still masih mudah untuk mendapatkannya dengan bantuan internet yang memudahkan pelbagai perkara.

DISTANCE

Anda boleh perkecilkan skop kenalan anda di internet menjurus kawasan spesifik di internet. Ini dapat membantu anda bertemu dengan kenalan baru yang  besar kemungkinan mudah untuk anda berjumpa kerana jarak antara anda yang dekat.

Pergi ke tempat public, dan meringankan mulut menegur antara cara berkenalan live yang mudah untuk dilakukan. Result juga anda boleh dapat on the spot.

Kemahuan dah ada, jalan dah banyak, sudah terang lagi bersuluh, lebihkan tindakan berbanding joget angan tak sudah.

Quran 2:142

"Orang-orang bodoh (yang kurang akal pertimbangannya) akan berkata: "Apa sebabnya yang menjadikan orang-orang Islam berpaling dari kiblat yang mereka mengadapnya selama ini?" Katakanlah (wahai Muhammad): "Timur dan barat adalah kepunyaan Allah - (maka ke pihak mana sahaja kita diarahkan Allah mengadapnya, wajiblah kita mematuhiNya); Allah yang memberikan petunjuk hidayahNya kepada sesiapa yang dikehendakiNya ke jalan yang lurus"

"The foolish among the people will say, "What has turned them away from their qiblah, which they used to face?" Say, "To Allah belongs the east and the west. He guides whom He wills to a straight path"

Kefahaman AZA

"000"

LABEL

000 + Total + 000

SETERUSNYA

Facebook banyak makan data sejak January 2017

SEBELUMNYA

MH370

Popular posts from this blog

Tawaran upgrade Unifi speed

Bagaimana untuk reset password maybank2u anda?

Cara guna Maybank E-Wallet (MAE)

Bangsa lebih penting - Artikal 1

Penipu!

SELAMAT DATANG KE BLOG AZA

Google Blog AZA dengan taip "blog aza"

TELEGRAM MESSENGER

Kalau korang dapat apa-apa yang menarik di group korang, sila share ke telegram berikut.

Untuk apa-apa info umum di info umum

Untuk berkaitan Islam di share islam

Untuk berkaitan covid-19 di covid-19

Untuk berkaitan Blog AZA di Komuniti Blog AZA

CONTACT

Yang nak contact saya kat sini. Yang nak isi borang kat sini.


CARI ARTIKAL DI BLOG AZA

Taipkan apa-apa carian artikal berkaitan yang anda mahukan di Blog AZA yang terletak di penjuru atas sebelah kanan skrin yang berbentuk simbol kanta pembesar

SHARE

Cara untuk share mana-mana artikal dari Blog AZA, tap pada ikon share yang terletak pada sebelah kanan tajuk artikal ATAU pada sebelah kiri label di akhir setiap artikal

COVID-19

Korang boleh baca fakta sebenar mengenai covid-19 di GLOBAL REPORT 2019-nCOV novel coronavirus kerana tak boleh percaya jika sekadar teori / pendapat / asumsi / imaginasi.

APA MAKSUD FAKTA?

Fakta adalah korang tahu sesuatu terbukti benar makanya itu fakta korang. Korang ada fakta seperti gambar/video dan sebagainya. Jika fakta itu bukan milik korang ianya masih belum fakta, belum tentu kebenarannya kerana mungkin sahaja ianya tidak benar kerana pelbagai sebab seperti gambar/video di edit, data yang dimanipulasi seperti data di edit, data tidak real time makanya real time saat itu sebenarnya beda kerana data yang diberikan tidak tepat seperti jauh lebih lambat/cepat dan sebagainya. Ada fakta yang mempunyai expired date seperti hanya betul ketika tarikh itu sahaja. Contoh ada kajian selepas itu membuktikan ianya salah. Ada fakta yang sampai bila-bila betul. Contoh anda dilahirkan pada tarikh bla bla. Sampai bila-bila pun betul. Gitu.

Subscribe Blog AZA by enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Senarai Penuh Label di Blog AZA

Show more

Senarai Penuh Artikal di Blog AZA

Show more