Ciri-ciri awesome Google Plus

AZRIZAINALABIDIN
Artikal 172 - Panjang 3560
Bila public membaca sesuatu post di Google plus, once klik pada post tersebut maka isi kandungan penuh post tersebut akan dipaparkan. Seterusnya hanya dengan swipe ke kiri atau ke kanan post tersebut, public dapat membaca isi kandungan penuh setiap post yang lain tanpa perlu scroll down. Hanya swipe ke kiri atau ke kanan sahaja.

PROFILE

Jika isi kandungan penuh post yang sedang di baca di buka pada profile individu, maka swipe ke kiri atau ke kanan akan memaparkan posts yang terdapat pada profile individu tersebut.

Cara membaca sebegini dapat anda lakukan dengan pergi ke profile Google plus individu dan membaca isi kandungan penuh post individu tersebut.

HOME

Manakala jika isi kandungan penuh post yang sedang di baca di buka pada "home", maka swipe ke kiri atau ke kanan akan memaparkan posts yang terdapat pada keseluruhan pengguna Google plus

Butang "home" terdapat pada Google +'s Apps anda.

CONDITION

1. Profile > Post > Others profile posts
2. Home > Post > Others Google +'s user posts.

MOVING / REMOVE POST

Mudah untuk memindahkan post yang telah kita published seperti berikut tanpa perlu kita delete post agar lebih organized.

1. COLLECTION to PROFILE

2. PROFILE to COLLECTION

3. COLLECTION to another COLLECTION

Post yang kita remove dari COLLECTION akan berada pada PROFILE.

Mudah untuk kita cipta sebanyak mana COLLECTION lantas post kita lebih menjurus kepada topik specific.

Manakala fungsi COMMUNITIES kita tidak boleh MOVING/REMOVE post yang terdapat pada COMMUNITIES kerana ianya adalah milik COMMUNITIES walaupun kita yang cipta post tersebut.

PELIK

Ada rakan yang bertanya mengapa AZA tak gunakan Facebook. Dia rasa pelik sebab majoriti ada Facebook.

Bukan Facebook sahaja AZA tak gunakan sebenarnya. Banyak lagi Apps lain AZA tak gunakan.

Bukan AZA tak pernah gunakan semua Apps tu. Macam-macam fungsi Apps tersebut AZA dah cuba.

Akhirnya, dalam banyak-banyak pilihan yang ada, AZA pilih hanya gunakan Google plus sahaja. Cukup satu untuk AZA stay in touch dengan pengguna internet.

Bezanya AZA tak gunakan Apps seperti majoriti gunakan. Macam Malaysia juga. Majoriti rakyat menyebabkan kerajaan sedia ada dapat memerintah. Bezanya Selangor tidak memilih Barisan Nasional.

Majotiti agama di seluruh dunia adalah kristian. Masih mahu ikut majoriti?

REALITY CHECK

Majoriti individu, kumpulan, perniagaan dan kerajaan, menghubungkan ke Facebook. Ini menyebabkan terlalu banyak notification yang diterima oleh mana-mana individu yang memiliki Facebook account. Sedangkan di Facebook sendiri terdapat pelbagai notification dari pelbagai individu, group dan page. Ditambah pula dengan masalah fake account dan tags.

TUKAR PLATFORM

Dah banyak platform AZA tukar. So far Google dapat 100% delete content lama bila AZA nak migrate. Facebook? Tak boleh 100%. Tak percaya? Buktikan sendiri. Sebab tu AZA bertukar ke Facebook Page dan delete Facebook Profile AZA.

Menurut pemerhatian AZA, Google berpandangan jauh untuk produk mereka. Mereka tahu bagaimana keperluan "mudah" bila data AZA semakin bertambah hari ke hari menggunakan produk Google dan keperluan untuk AZA delete dengan mudah data tersebut bila sahaja AZA mahukannya.

Bila nak delete, hanya perlu "pilih" dan "confirm" maka data tersebut tiada. Simple!

Quran 2:172

"Wahai orang-orang yang beriman! Makanlah dari benda-benda yang baik (yang halal) yang telah Kami berikan kepada kamu, dan bersyukurlah kepada Allah, jika betul kamu hanya beribadat kepadanya."

"O you who have believed, eat from the good things which We have provided for you and be grateful to Allah if it is [indeed] Him that you worship."

Kefahaman AZA

"000"

LABEL


SETERUSNYA


SEBELUMNYA

Popular posts from this blog

Tawaran upgrade Unifi speed

Bagaimana untuk reset password maybank2u anda?

Cara guna Maybank E-Wallet (MAE)

Bangsa lebih penting - Artikal 1

Penipu!

SELAMAT DATANG KE BLOG AZA

Google Blog AZA dengan taip "blog aza"

TELEGRAM MESSENGER

Kalau korang dapat apa-apa yang menarik di group korang, sila share ke telegram berikut.

Untuk apa-apa info umum di info umum

Untuk berkaitan Islam di share islam

Untuk berkaitan covid-19 di covid-19

Untuk berkaitan Blog AZA di Komuniti Blog AZA

CONTACT

Yang nak contact saya kat sini. Yang nak isi borang kat sini.


CARI ARTIKAL DI BLOG AZA

Taipkan apa-apa carian artikal berkaitan yang anda mahukan di Blog AZA yang terletak di penjuru atas sebelah kanan skrin yang berbentuk simbol kanta pembesar

SHARE

Cara untuk share mana-mana artikal dari Blog AZA, tap pada ikon share yang terletak pada sebelah kanan tajuk artikal ATAU pada sebelah kiri label di akhir setiap artikal

COVID-19

Korang boleh baca fakta sebenar mengenai covid-19 di GLOBAL REPORT 2019-nCOV novel coronavirus kerana tak boleh percaya jika sekadar teori / pendapat / asumsi / imaginasi.

APA MAKSUD FAKTA?

Fakta adalah korang tahu sesuatu terbukti benar makanya itu fakta korang. Korang ada fakta seperti gambar/video dan sebagainya. Jika fakta itu bukan milik korang ianya masih belum fakta, belum tentu kebenarannya kerana mungkin sahaja ianya tidak benar kerana pelbagai sebab seperti gambar/video di edit, data yang dimanipulasi seperti data di edit, data tidak real time makanya real time saat itu sebenarnya beda kerana data yang diberikan tidak tepat seperti jauh lebih lambat/cepat dan sebagainya. Ada fakta yang mempunyai expired date seperti hanya betul ketika tarikh itu sahaja. Contoh ada kajian selepas itu membuktikan ianya salah. Ada fakta yang sampai bila-bila betul. Contoh anda dilahirkan pada tarikh bla bla. Sampai bila-bila pun betul. Gitu.

Subscribe Blog AZA by enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Senarai Penuh Label di Blog AZA

Show more

Senarai Penuh Artikal di Blog AZA

Show more