Senarai archive AZA

AZRIZAINALABIDIN
Artikal 199 - Panjang 7356
AZA sediakan artikal ini sebagai panduan untuk anda yang pertama kali mengunjungi Blog AZA. Menyedari kesukaran pengguna mobile phone mengetahui senarai archive yang terdapat di blog AZA, maka AZA sediakan senarai tersebut pada 2 alternative links berikut:

1. SIDE BAR

Side bar button menggunakan simbol "tiga garisan lurus bertindih" bersebelahan butang SEARCH yang berbentuk kanta pembesar. Ia terletak paling atas pada sebelah kiri screen mobile phone anda, apabila anda berada pada HOME PAGE blog ini yang memaparkan beberapa artikal terkini di blog AZA.

Bila anda "tap" pada bahagian side bar, anda boleh dapati perkara berikut

1. Tap pada "Archive" (Anda boleh lihat 100% artikal yang terdapat pada blog ini).

2. Tap pada "Label" (Anda boleh lihat 100% label yang terdapat pada blog ini).

3. Link untuk laporkan salah guna blog ini.

2. LABEL

Sekarang ni, di blog ini, anda dah tak boleh nak nampak label yang disediakan secara auto oleh Blogger di akhir artikal. Oleh sebab itu, AZA "manually create" link untuk label pada setiap akhir artikal. Anda boleh cari 100% label yang anda inginkan pada ruangan "Side Bar". Salah satu label yang disediakan adalah TOTAL. Ianya bagi memudahkan anda mengetahui senarai penuh artikal yang terdapat di blog AZA yang dipaparkan secara berturutan dari artikal yang terkini hinggalah ke artikal pertama AZA di blog ini tanpa perlu ke Google Plus atau YouTube. AZA juga turut paparkan bilangan artikal di setiap permulaan artikal (100% semua artikal ada).

SEARCH

Simbol "search button" yang berbentuk seperti kanta pembesar, yang terletak bersebelahan "side bar button", adalah untuk membantu anda membuat carian artikal berkaitan di Blog AZA berdasarkan perkataan yang anda taip (search keywors). Ikuti langkah berikut:

1. Tap pada "search button".

2. Taipkan apa-apa yang anda ingin cari dari blog AZA.

3. Tap "search" dan result dari perkara berkaitan yang telah anda taipkan tersebut akan dipaparkan.

FORMAT

Pada mana artikal yang telah AZA perbaharui format nya, anda boleh dapati perkara berikut:

1. Bilangan Artikal - yang terletak pada permulaan artikal bagi memudahkan rujukan unik berbanding merujuk kepada beberapa tajuk artikal yang panjang.

2. Panjang - yang terletak bersebelahan "Bilangan Artikal" bagi memudahkan anda mengetahui berapa panjang isi kandungan artikal tersebut berdasarkan jumlah "character" yang ada pada artikal tersebut. Secara kasarnya boleh di agak seperti berikut:

2.a Jika 4 digit - Artikal pendek.

2.b Jika 5 digit (belasan ribu) - Artikal sederhana.

2.c Jika 5 digit (puluhan ribu dan ke seterusnya) - Artikal panjang.

3. Quran - yang terletak setelah berakhir sesuatu artikal bagi menyertakan setiap artikal ada menyentuh mengenai Al-Quran.

4. Kefahaman AZA - memberi visual kepada anda tentang kefahaman AZA pada "Tafsir Bahasa Melayu Ayat Al-Quran" yang AZA ambil dari rujukan tetap yang mempunyai Tafsir dalam pelbagai bahasa iaitu di https://quran.com dan Sunnah di https://sunnah.com

5. Label - untuk anda mencari artikal lain berkaitan di blog AZA berdasarkan apa yang AZA labelkan pada sesuatu artikal.

6. Seterusnya - untuk anda mudah lihat artikal seterusnya yang AZA published setelah artikal yang sedang dipaparkan pada anda.

7. Sebelumnya - untuk anda mudah lihat artikal sebelum artikal yang sedang dipaparkan pada anda.

8. Update - untuk anda mengetahui jika terdapat sebarang update pada sesuatu artikal.

VIDEO

Pengguna mobile phone AZA sarankan menonton video di internet dalam keadaan skrin mobile phone melintang kerana terdapat video yang tidak berfungsi untuk pengguna mobile phone bila menonton dalam keadaan skrin mobile phone menegak.

PAGE

1. Page ABOUT bagi menerangkan perihal blog ini.

2. Page CONTACT bagi memberikan maklumat bagaimana anda boleh menghubungi AZA.

3. Page LABEL juga AZA sediakan di blog ini (bukan 100% label yang terdapat di blog ini kerana AZA update secara manual). Untuk lihat 100% label yang ada pada Blog AZA, sila lihat pada "Side bar".

4. Page JUMP bagi memudahkan anda jump setiap sepuluh artikal yang terdapat di blog AZA.

Menyedari pelbagai malfunction of the integration sehingga kini, maka AZA bertambah yakin dengan keputusan AZA untuk terus menjadikan Blog AZA sebagai platform utama perkongsian dari AZA di internet. AZA faham limitation mobile phone. Realiti 100% mobile user satisfaction on internet adalah mustahil maka AZA kekalkan default Blogger tanpa customise apa-apa di blog AZA ini bagi mengekalkan simplicity yang diperlukan oleh pengguna mobile phone. Namun suka AZA ingatkan di sini, fungsi "pinch" yang terdapat pada mobile phone adalah fungsi yang banyak membantu.

PINCH

Pinch ialah teknik buat pengguna mobile phone yang mempunyai touch screen. Pinch dilakukan dengan menggunakan dua jari anda menyentuh screen mobile phone. Rapatkan dan jarakkan antara dua jari anda dalam keadaan masih menyentuh screen mobile phone bagi mendapatkan fungsi zoom in dan zoom out yang banyak membantu apabila membaca apa-apa artikal yang memaparkan size huruf kecil sukar untuk dibaca di internet.

AUTO SCROLL-UP

Bila kita baca content di internet, terutama content yang panjang, cara mudah untuk kita kembali terus naik ke paparan teratas content adalah tap pada paparan masa yang terletak pada bahagian tengah teratas skrin mobile phone. Kalau website tiada button auto scroll up pun tak jadi masalah.

BLOG'S FOOTER

Pada setiap mana-mana paparan di blog ini, anda boleh gunakan link blog's footer yang terletak paling bawah di akhir setiap paparan iaitu "Blog AZA" untuk anda kembali ke paparan HOME PAGE.

UPDATE

Anda boleh mengetahui update pada mana-mana artikal sedia ada di blog ini dengan menggunakan label UPDATE yang disediakan. Setiap update dinyatakan pada artikal berkaitan.

Anda boleh baca artikal pertama di Blog AZA dan keperluan share artikal. AZA juga sediakan panduan untuk share artikal dari Blog AZA.

Selepas perenggan ini adalah format standard yang akan AZA kekalkan untuk artikal akan datang. Buat pengunjung yang dah biasa ke blog ini, anda boleh terus skip membaca format standard tersebut yang akan dituruti dengan ruangan iklan (Direct Ad) jika ada, ruangan "Popular Artikal di blog AZA" yang dipaparkan secara auto oleh Blogger yang akan berubah mengikut populariti sesuatu artikal dan di bawah sekali "blog's footer".

QURAN 2:199

"Selain dari itu hendaklah kamu bertolak turun dari (Arafah) tempat bertolaknya orang ramai, dan beristighfarlah kamu kepada Allah (dengan memohon ampun), sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani"

"Then depart from the place from where [all] the people depart and ask forgiveness of Allah . Indeed, Allah is Forgiving and Merciful."

KEFAHAMAN AZA

"Individu yang mengerjakan Rukun Haji diminta bertolak turun dari Arafah dan meminta keampunan dari Allah yang Maha Pengampun, Maha Mengasihani"

LABEL


SETERUSNYA

O'ma - Artikal 9

SEBELUMNYA

Popular posts from this blog

Tawaran upgrade Unifi speed

Bagaimana untuk reset password maybank2u anda?

Cara guna Maybank E-Wallet (MAE)

Bangsa lebih penting - Artikal 1

Penipu!

SELAMAT DATANG KE BLOG AZA

Google Blog AZA dengan taip "blog aza"

TELEGRAM MESSENGER

Kalau korang dapat apa-apa yang menarik di group korang, sila share ke telegram berikut.

Untuk apa-apa info umum di info umum

Untuk berkaitan Islam di share islam

Untuk berkaitan covid-19 di covid-19

Untuk berkaitan Blog AZA di Komuniti Blog AZA

CONTACT

Yang nak contact saya kat sini. Yang nak isi borang kat sini.


CARI ARTIKAL DI BLOG AZA

Taipkan apa-apa carian artikal berkaitan yang anda mahukan di Blog AZA yang terletak di penjuru atas sebelah kanan skrin yang berbentuk simbol kanta pembesar

SHARE

Cara untuk share mana-mana artikal dari Blog AZA, tap pada ikon share yang terletak pada sebelah kanan tajuk artikal ATAU pada sebelah kiri label di akhir setiap artikal

COVID-19

Korang boleh baca fakta sebenar mengenai covid-19 di GLOBAL REPORT 2019-nCOV novel coronavirus kerana tak boleh percaya jika sekadar teori / pendapat / asumsi / imaginasi.

APA MAKSUD FAKTA?

Fakta adalah korang tahu sesuatu terbukti benar makanya itu fakta korang. Korang ada fakta seperti gambar/video dan sebagainya. Jika fakta itu bukan milik korang ianya masih belum fakta, belum tentu kebenarannya kerana mungkin sahaja ianya tidak benar kerana pelbagai sebab seperti gambar/video di edit, data yang dimanipulasi seperti data di edit, data tidak real time makanya real time saat itu sebenarnya beda kerana data yang diberikan tidak tepat seperti jauh lebih lambat/cepat dan sebagainya. Ada fakta yang mempunyai expired date seperti hanya betul ketika tarikh itu sahaja. Contoh ada kajian selepas itu membuktikan ianya salah. Ada fakta yang sampai bila-bila betul. Contoh anda dilahirkan pada tarikh bla bla. Sampai bila-bila pun betul. Gitu.

Subscribe Blog AZA by enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Senarai Penuh Label di Blog AZA

Show more

Senarai Penuh Artikal di Blog AZA

Show more