Internet dan mobile phone

AZRIZAINALABIDIN
Artikal 74 - Panjang 2773
Hanya anda yang tahu apa masalah yang sedang anda alami. Kegembiraan dapat kita rasai apabila masalah tersebut dapat kita selesaikan. Apa yang lebih penting, bukan sahaja kita dapat rasai kegembiraan tersebut seperti kita gembira dengan lawak jenaka, tetapi kita gembira dalam bentuk jangka panjang yang mengubah realiti seharian yang kita lalui.

Apakah yang menjadi masalah harian anda? Itulah keutamaan yang perlu anda usahakan untuk diselesaikan dengan bantuan internet dan mobile phone.

Hanya dengan mengenal pasti masalah harian yang anda hadapi, barulah anda dapat memilih apakah keutamaan yang perlu anda dahulukan daripada beberapa masalah yang telah anda kenal pasti.

Antara salah satu sebab masalah adalah berpunca daripada kebodohan diri sendiri. Realitinya kita bodoh dahulu sebelum pandai. Tiada ada yang hendak dimalukan dengan kebodohan yang kita ada asalkan kita terus berusaha untuk jadi pandai.

Daripada kita menuding jari kepada individu lain atau perkara lain yang realitinya di luar kawalan kita, lebih baik kita berusaha melakukan sesuatu yang kita sendiri boleh laksanakan.

Internet dan mobile phone boleh membantu kita mengatasi masalah yang kita hadapi jika kita sudah tahu apa masalah yang mahu kita selesaikan. Lantas kita akan gunakan internet dan mobile phone dengan matlamat yang kita sendiri telah tetapkan.

Menggunakan internet dan mobile phone dengan punyai matlamat khusus mempunyai masalah yang perlu diatasi iaitu menyasar dari matlamat.

Terdapat pelbagai content yang terdapat di internet. Jika anda peruntukkan masa harian anda yang terhad kepada content yang tidak menjurus kepada mencapai matlamat anda, maka jelas, tindakan anda tidak sejajar dengan matlamat yang telah ada tetapkan.

Quran 2:74

"Kemudian sesudah itu, hati kamu juga menjadi keras seperti batu, bahkan lebih keras lagi. Padahal di antara batu-batu itu ada yang terpancar dan mengalir air sungai daripadanya; dan ada pula di antaranya yang pecah-pecah terbelah lalu keluar mata air daripadanya; dan ada juga di antaranya yang jatuh ke bawah kerana takut kepada Allah; sedang Allah tidak sekali-kali lalai daripada apa yang kamu kerjakan."

"Then your hearts became hardened after that, being like stones or even harder. For indeed, there are stones from which rivers burst forth, and there are some of them that split open and water comes out, and there are some of them that fall down for fear of Allah . And Allah is not unaware of what you do."

Kefahaman AZA

"Hati manusia boleh menjadi keras melebihi kerasnya batu"

LABEL


SETERUSNYA

Pilihan

SEBELUMNYA

Popular posts from this blog

Tawaran upgrade Unifi speed

Bagaimana untuk reset password maybank2u anda?

Cara guna Maybank E-Wallet (MAE)

Bangsa lebih penting - Artikal 1

Penipu!

SELAMAT DATANG KE BLOG AZA

Google Blog AZA dengan taip "blog aza"

TELEGRAM MESSENGER

Kalau korang dapat apa-apa yang menarik di group korang, sila share ke telegram berikut.

Untuk apa-apa info umum di info umum

Untuk berkaitan Islam di share islam

Untuk berkaitan covid-19 di covid-19

Untuk berkaitan Blog AZA di Komuniti Blog AZA

CONTACT

Yang nak contact saya kat sini. Yang nak isi borang kat sini.


CARI ARTIKAL DI BLOG AZA

Taipkan apa-apa carian artikal berkaitan yang anda mahukan di Blog AZA yang terletak di penjuru atas sebelah kanan skrin yang berbentuk simbol kanta pembesar

SHARE

Cara untuk share mana-mana artikal dari Blog AZA, tap pada ikon share yang terletak pada sebelah kanan tajuk artikal ATAU pada sebelah kiri label di akhir setiap artikal

COVID-19

Korang boleh baca fakta sebenar mengenai covid-19 di GLOBAL REPORT 2019-nCOV novel coronavirus kerana tak boleh percaya jika sekadar teori / pendapat / asumsi / imaginasi.

APA MAKSUD FAKTA?

Fakta adalah korang tahu sesuatu terbukti benar makanya itu fakta korang. Korang ada fakta seperti gambar/video dan sebagainya. Jika fakta itu bukan milik korang ianya masih belum fakta, belum tentu kebenarannya kerana mungkin sahaja ianya tidak benar kerana pelbagai sebab seperti gambar/video di edit, data yang dimanipulasi seperti data di edit, data tidak real time makanya real time saat itu sebenarnya beda kerana data yang diberikan tidak tepat seperti jauh lebih lambat/cepat dan sebagainya. Ada fakta yang mempunyai expired date seperti hanya betul ketika tarikh itu sahaja. Contoh ada kajian selepas itu membuktikan ianya salah. Ada fakta yang sampai bila-bila betul. Contoh anda dilahirkan pada tarikh bla bla. Sampai bila-bila pun betul. Gitu.

Subscribe Blog AZA by enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Senarai Penuh Label di Blog AZA

Show more

Senarai Penuh Artikal di Blog AZA

Show more