Keperluan baru
AZRIZAINALABIDIN
Artikal 31 - Panjang 1839
Jika nak tukar mobile phone, never ending story, banyak lagi perkara lain yang belum AZA miliki.
Handphone canggih macam mana pun, akhirnya apa yang digunakan?
Call, Message, Browser, Email dan Apps.
Ada beza? Sama jer kan? Boleh guna internet. Boleh berkomunikasi. Keperluan semasa sudah dipenuhi. Perlu cari keperluan baru yang dapat membantu menambah nilai.
Zaman pengguna disogokkan dengan produk percuma dah tepu. Perlu cari jalan bagaimana nak tambah value pada pengguna.
Contoh, internet ada value sebab content yang ada di internet. instead of hanya brand tertentu sahaja pulun 100% profit, why not beri juga cash kepada pengguna yang menyumbang content di internet. Tak perlu banyak pun. Bukan 100% pulun dengan kroni sendiri sahaja.
Realitinya content dari pengguna turut membantu menambah content pada sesuatu brand. Sebab content sesama merekalah mereka masih stay pada sesuatu brand. Anytime mereka boleh cabut ke brand lain bersama jaringan rakan-rakan mereka. Tak begitu?
So, siapa nak mulakan bagi cash kat pengguna? Google plus boleh? Hotlink? atau new brand?
"Dan Ia telah mengajarkan Nabi Adam, akan segala nama benda-benda dan gunanya, kemudian ditunjukkannya kepada malaikat lalu Ia berfirman: "Terangkanlah kepadaKu nama benda-benda ini semuanya jika kamu golongan yang benar"
"And He taught Adam the names - all of them. Then He showed them to the angels and said, "Inform Me of the names of these, if you are truthful"
"Allah memberi manusia keupayaan mengetahui segala nama benda-benda dan gunanya jelas menggambarkan betapa otak manusia itu satu kurniaan istimewa untuk manusia. Sesuatu yang baru itu adalah penting untuk kita ketahui namanya dan kegunaannya. Bila ajar anak, selain dari ajar nama benda, ajarlah juga kegunaannya. Mencontohi Allah"
SETERUSNYA
Syarat dan keadaan media sosial
Artikal 31 - Panjang 1839
Jika nak tukar mobile phone, never ending story, banyak lagi perkara lain yang belum AZA miliki.
Handphone canggih macam mana pun, akhirnya apa yang digunakan?
Call, Message, Browser, Email dan Apps.
Ada beza? Sama jer kan? Boleh guna internet. Boleh berkomunikasi. Keperluan semasa sudah dipenuhi. Perlu cari keperluan baru yang dapat membantu menambah nilai.
Zaman pengguna disogokkan dengan produk percuma dah tepu. Perlu cari jalan bagaimana nak tambah value pada pengguna.
Contoh, internet ada value sebab content yang ada di internet. instead of hanya brand tertentu sahaja pulun 100% profit, why not beri juga cash kepada pengguna yang menyumbang content di internet. Tak perlu banyak pun. Bukan 100% pulun dengan kroni sendiri sahaja.
Realitinya content dari pengguna turut membantu menambah content pada sesuatu brand. Sebab content sesama merekalah mereka masih stay pada sesuatu brand. Anytime mereka boleh cabut ke brand lain bersama jaringan rakan-rakan mereka. Tak begitu?
So, siapa nak mulakan bagi cash kat pengguna? Google plus boleh? Hotlink? atau new brand?
QURAN 2:31
"And He taught Adam the names - all of them. Then He showed them to the angels and said, "Inform Me of the names of these, if you are truthful"
KEFAHAMAN AZA
LABEL
Syarat dan keadaan media sosial
SEBELUMNYA